1.31.2007

Rebi jõudu, Vanemuine!



Jaksemöš maailmaparandajad!

Eesti suurim joogitootja A. Le Coq siseneb energiajoogi turule ning toob müügile energiajoogi Dynami:t. Ettevõtte eesmärgiks on saada käesoleva aasta suveks energiajookide segmendis turuliidriks ning saavutada 2007. aastal müügimahuks 1 miljon liitrit. Uue energiajoogi sihtrühmaks on eeskätt pingelise töö tegijad, autojuhid ja nooremad trenditeadlikud inimesed.

Vut sellise pressiteate saatis välja liigenergiline meediasuhtluskompanii, mis kenasti suutnud meieni palju uut ja huvitavat joomainfi edastada. See selleks. Ma hakkasin mõtlema hoopis muudele teemadele.

Ma olen pidanud A. Le Coq õlletehast ikka selliseks Teise Eesti teemaks. Seda just turundus ja tootekujunduse seisukohalt. Kui saku on Eliit siis taaralinna joped ikka kauegemale miskist Maaritsa laadast ei pääse.

Põhjendan: nimelt imetlen ma Saku õlletehase (ning täna ka väga edukat brändi omav Pärnu Õllekas) oskust luua tugevat brändi. Luua seda läbi nii oskusliku ning iga pisiasja simaspidavat tootearendust et midagi hullu. Igal joogil on peale eriilmelise reklaamifookuse, oma stoori, ajalugu ning sihtgrupp. Parim viimase aja lanseerimine, mis jääb kull rohkem kui aastataha oli Saku mõjook KULD, mis absoluuttaseme selles vallas lakke lõi. Puld pärnakatel on midagi sarnast. Ma ei räägi vaid uudsest pudelist, visuaalist vaid ka mõttest ning sõnumist mida rõhutatakse.

Tartlasene peaksin ennast rusikaga kubemesse küünarnukkima sellise jutu eest, kuid Kukepoisid ei suuda kuidagi leida omale nii ilomekat turundajat. Müts maha samas valiku ees, mis on tartlased viinud kodumaise joogimüügi tippu. See on mass, variatiivsus ning turukontroll. A- Le Coq on täna igas kuradijoogivallas tugevalt, mitmebrändiliselt iiven, esindatud.

Ainus tõeline mõistusega bränd mida tartu kultiveerib on English Ale. Uudne ja ainus viljakas lähenemine, mis ka miski elitaarse, kõrgklassi tunde tekitab. Ja olgem ausad selles tuum ju ongi. Keegi ei taha lakkuda jooki, millest tekib tunne nagu paadialusel taarapunkti taga samakat haugates. Seda saame ilma raskuesta laivis pakkuda. Me tahame tunda ennast rikkana, ilusana ja erilisena. Ja kurat ma tunnen ennast nagu Kate Moss kui ma Kulda endaase kaanin. Samas taaralinna õllega emmotsioon puudub.

Aga uusima energiajoogiga, mis lugege tähelepanelikult ongi mõeldud aikule ja petsile (
sihtgrupp: eskätt pingelise töö tegijad, autojuhid ja nooremad trenditeadlikud inimesed).

Aga purk on ilus. Jälle üks taara, mis minu auto tagaistet ilustama hakkab. Nagu kirss kõikide statika kebernusside võigast pahnutti levitavate paberite ja laenulepingute kuhjale.

1 comment:

Lauri said...

Põhijoontes nõus, aga siit-sealt ikka kommenteeriks ka. Nõus selle kandi pealt, et:

a) Premiumi ja Originaali omavahelises jõukatsumises lehvib Originaali lipp tihti kõrgemas vardas kui Premumi oma.
b) Kuld on Saku omaette õnnestumine, millele alekokk ei ole hetkel püüdnudki eriti midagi vastu positsioneerida.
c)Rocki võidukäik omas nishis ei lase ennast eriti segada ei Diselist ega ka Cuba'st

Vähem nõus selle kandi pealt, et:

a) Tartu õllemeistritel on müüginumbritelt päris suureks trumbiks nende kanged õlled (Bock ja tinglikult ka Saaremaa x). Normaalne inimene käib enamasti kaarega mööda, aga kusagil rdutab hord inimesi, kelle jaoks need on esimene valik. Saku on küll proovinud Sarvikut küll teisi põrgulisi, aga natuke lahjemalt.
b) Tartule jääb tema Limpa - nii jook kui põrsas. Tundub, et suhkrustatud non-alko segmendis ollakse brändidelt tunutumad. Vichy on omaette jutt.
c) Kui võtta Saku ja A.le Coq üldise brändina, siis esimene paistab brändivat igat jooki kui eraldi sümbolit (sestap ka erinevad agentuurid igal seerial). A. le Coq tundub oma üldisele kaubamärgile tugevamalt nõjatuvat.
d) Viimaks, kui rääkida geograafilisest vastasseisust ja elukohajärgsest õlletruudusest, siis Tartus tunnetab justkui põhimõttelist alekoki-meelsust rohkem kui Tallinnas jalgadega Saku suunas hääletamist. Sellelt pinnalt annaks Noobil oma tagalat paremini mobiliseerida, aga nad ei ole seda justkui teadlikult teinud.

Kui Tartusse tuled, anna märku, läheme vaatame mõnd Tartu ROCK'i mängu :)