8.11.2007

Okeaania vol.15: Sri Lanka aka. India Pisar

Ceylon vottis meid enese ryppe ilma erilise suurema jamata. Voiks mainida et tema kylalislaks piiril osutus soojemaiks kogu reisi jooksul ning kui ma uurisin et kas mul onvaja viisat vaatas taat mulle korvuni naeratusega otsa, vaatas passi ning vangutas pead. Loi passi viisa 30 paevaks ja saatis meid teele.

Vahemarkus: hindu peanogutus, eitus, jaatus on koik segamini ja yhes samas pealiigutuses. Tegemist on idiootliku pea vasemale/paremale liigutamisega, mis loob inimesest mulje nagu 3 astme dawni syndroomikust. Sai on ahjus sellest juba taiesti kypse, kuid mis teha, keegi ei moista et aitab juba :-)

Yldjuhul on seis selline et reis hakkab otsa saama ning rilist kurbust selest ei ole. Pisavaltpikalt jubakolatud ning monu ja roomuga tulen kodumaale. Kain vee ipsti Malediivide paikse alt labi, vaatan molemi moori yle, viskan merre paar kivining lendan tagasi Dubaisse. Motted on meil juba molemal suht kodumaale orienteeritud ning see on tervislik.

Sri Lankal oleme nyyd vedelenud terve nadala ning ldmulje riigist on super. Puhtam kui india, ilusam kui mud paigad ning rahulikum, kuna siin on taiesti off siiso ning me leme umbes 2 14st valgest inimesest Sri Lanka suurimas kuurortis Negombos.

Sri Lanka, Portugallaste poolt 17 sajandil Ceyloniks ristitud saar india meres on koduks miskile 20 miljonile hindule. Nagu ika suurim piirkonna elatusalikas on turism, tee ja vyrtsi kasvatused. Colombo, Sri pealinn, asub saare idarannikul ning on, nagu valja tuleb, yllatavalt suur keskus.

Me panime lenujaamast kohe padava linnadest eemale kuurorti ning vedelesime paikest ja merd vahtides aar paeva ilma erilise sihita.Negombo letargia soitis katuse muidugi lopuks maha ning vajadus vaheldusele tostis motesse plani teha saarele pisikene tiir peale. Tiiru all pean eelkoige silmas vaikes poikeid sisemaale. Sri Lana pohjaosa on kot kuhu ei ole just ohtlik minna, kuid kohalik Tamili massuline riti heaks seda ei kiida.

Nagu kohalik siin raagib plahvatab pomm igalpool kus nats valget meest koguneb. Eriti julgusav ei ole onu, kuid saarepohjatipp ehk Jaffa piirkond on siani koige kuumem ja iganadalase pyssilaskmise kants, ujal on rahulikum. Valitsus vagede tamili masuliste vaeline kisma on sama lollakas ja ajuvba nagu presitendivalimised Norras, kuid alguse sai see suure toenaosusega sellest et tamilipoisid laenasid valitsuselt muruniitja ja ei tagastanud seda oigeaegselt.

Kuna tuuride eest suure 4WD relvga taheti saada 200 jeuri, saatsimened kollid kuupeale ja rentisime kolmeks paevaks tsikli. Panime kraami peale ning kimasime riiki avastama. Saime viha, pakest sitta ja tahma umbes aasta eest ettekuid vaga boeno mote.

Esiteks kimasime sellisesse kohta nagu Dambulla, mis on oluline kahe asja parast. Primaarelt kuna linna juures asub Sigiriya nimline magitempel ja kui ma ytlen magitempel, ei motle ma mingit Munamae otsa vetud kindlusmyyr vaid 20meetri korguse kivi lahmaka otsa ehitatud linast. Sinna yles saamine kais mooda kitsaid treppe kalju seinal ning eha ee just kerge ja lobus polnud, aga milline vaade ja milline voimas saaavutus. Muuseas, esimene pilt, palja pommiga naistest, on koopamaalingud Sigitiyas.

Tene asi, miks Dambulla on oluline seostub budistliku kopatempliga, kus on hiiglaslik kuldne budda ning terve hunnik pisemaid, sisvaid, magavaid, istuvaid ja tantsiaid peidetud hunnikusse kobastesse. Yhesonaga molemad on kusil korgel maeotsas, kuhu tuleb kompida mooda ebatasaseid treppe ning 40 kraadiseskuumuses on see sportoma ette.

Teisel paeval panime rattale haaled sisse ja kuumasime Kandy nimelisse asundusse. Suhteliselt suur linn, taiesti sisutu kui minult kysida. Sina sai mindud botaanika aia, ninga templi ning miski asja parast eel mis laks meelest ning pole ka eriti oluline narratiivi seisukohalt. Igaljuhul, templisse meid sisse ei lastud, kuna naisepeksja ja lyhikene pyks ei ole passlikkehakate et astuda nii pyhasse kortsi. MIs seal ikka, tahtsime siis yrida moned holstid, et ika asiara naha, kui ilmnes e tainus voimalus on turvamehe emavennatadimehe kaest osta kolst. Tuju jama peale lainud saatsime nad kukele ja laksime hoopis botaanikaaega orhideesid vaatama. lusad.

Ytlme siis nii et kast olut, kovem pidusook ning 12 tundi und hiljem (mitte selles jarjekorras ning koik korraga) oleme taas Negombos ning tel randa. Vaikne pohelliiil puhub peas ning ongi kenijaalne minna anda magama.