11.13.2006

India vol.1: Rong see soitis tsuhh-tsuhh-tsuhh ...

Niisiis, ega mul muud ylejaakui asuda kirjutama kiiremaid ja olulisimaid meenutusi indiast jam sellest kuidas me Delhis kambla suurusi rotte taga ajasime ja ilusti Goa palmide ja sooja mere juurde joudsime. Vabandan ette kui kirilahebsegaseks. Liiga palju rummi esiteks ja teiseks radzi ei suuda kuidagi viisakat klaviatuuri importida. Igaljuhul, show algab:

Eelmine esmaspaev andsin kell 6 emale musu ja kimasin Tallinna poole, kust kell 11 viid\s propellerlennuk labi tuisu ja tormi mind kaunisse Helsinkisse, kus ilm veel sitem ja tuisust jalad kylmund. 2h ootamist ja juba lendasingi 32 varavasse et istuda kohale 54C Douglas McDoweli nimelises lennukis, mis 6,5 h, 2 korralikku vegeterian sooki ja umbes poolt kasti lapin kuldat hiljem maandus Deldi Intra Gandhi Int. nimelisel lennuvajal.

Esimene emmotsioon. Pask, mitte et halb aga et sitta oilid koik kohad tais, isegi lennujaama tolliputkades vedele vana pampers ja poolikult soodud jogurt. Igal pool sudu, nii et2 tunniga olid kopsud nagu 60 aastat piipukimunud gandhil. Sita ja uriini lehk saadavad igal sekundil .Oo ainukene hea omadus oli see te ei olnud kedagi kes meile midagi maha oleks tahnd parseldada. 50 ruupia eest nospel votsime takso ja andsime linna poole tuld. Motsim et ei hakka votma oomaja ja kihutame edasi Agara nimelise linna pooole, kus asub Taj Mahal. kell 5 seisime siis kotid seljas raudteejaamas ja ootasime rongi. Istuda ega kotte maha panna ei julgenud, mustus. Perroonil magasid kohalikud sellid nagu silgud reas sitaste tekkide all ja rentslis jooksid rotid. muhe.

Rong on nagu india filmis. 1 kupee, 72 kohta 400 inimest :) Pardaks yhesonaga. Saime kuidagi istekohad ja alustasime seiklust. Kell 8 hommikul olime 200km kaugemal Agras vaatasime Taj Mahali ara, soime, pildistasime tanav olevaid ahve ja jotasid. Viskasime sisse esimesed kangemad ja otsisime hotelli. Edasi liikusime kohta nimega Bhopal, mis minu elu koige saikom linn: iga sell myyb sulle midagi ja kui ei myys siis kerjab. Tohutu vaesus on igal pool. Liiklus on totaalses kaoses. Mehed kellega kaisime Gruusias tevad mis tahendab hull liiklus, siin tuleb se lyya kuupi ja nats veel peale. Kreisi. Soidetakse koigega millel rattad - autod, bussid, rattad, mopid, motikad, riksad, tuk-tukid ja kui ma ei eksi ja valesti ei nainud siis miski kutt oli loonud soudepaadile rattad alla ja andis sellega kiirteel kuuma. Siga raju.

MA eriti ei viitsi syveneda selle elu haige ja vaese teema kirjeldamiseks aga odav on siin kyll. 1 jeesti kronu on miski 3,5 ruupiat. Siin vaike nimekiri ja arvutamisylesanne:

- rumm (750ml) 120 ruupat
- takso 100 ruupiat (kuhu iganes)
- oomaja hotellis (kahene tuba) 400 ruupiat
- sook tanaval 3 kuni 30 ruupiat ja restos kuni 300 ruupiat
- haikala lihaportsion (valmis tehtud restos) 250 ruupiat
- oll kiski 50 ruupiat

Kallis ei ole ja miski 10 000 krontsi kuus on siin elu nagu issandajuures paradiisis. Rongidega soitsime siis miski 36h jutti Bhopalist alla Goasse, mis meie esimesesk pidepunktiks moeldud oli. Siin on maastik, inimesed ja elu sada teised. Siin pon PUHAS ja ikka odav, meri ja rand, palju paikest ja ma olen siis 4 paevaga taielikult ara karsanud.