5.10.2006

Käi jala!

Vedasin eile hommikul endaga kihla, et päev läheb totaalselt persse. Seda planeeritud tegemiste mittetegemise põhjusel. Täna võin öelda, et sain kenasti endalt põske. Kolmest plaanis olnud olulisest orgunnist ei tulnud ükski koju. Esmalt teatas perearst, et naahui, sul vererõhk kõrge. Mis teed et kõrge? Suitsetad, jood kohvi, paned tina, ei maga korralikult, stress? Ma ütlesin, et jah, jah, jah, Jah, JAH … Tuleb välja et ma olen noor vanainimene, kõrgvererõhutõve lävel.

Esmamõte oli et persse mingu, mida artid ka teavad, ma tunnen ennast hästi. Samas tekkis tunne et kui ka olen haige siis saan vähemalt ühe ihulise vea nendesse ankeetidesse lisada, mida vere andmisel täita tuleb ja selge sõnaga kirjutada, et JAH olen puruhaige. Ja kui mulle diagnoositakse, miski siis võtan kuu vabaks kolin Saaremaale sanatooriumisse ja kaen enesesse miski aja ja ei liiguta ise varvastki.

Ühesõnaga tsiklisti lubade saamiseks tervisedokustaat jäigi saamata. Reedel uuringutele. Nu kino igal juhul saab.

Teine jama tekkis siis kui läksin autole ülevaatust tegema. Säga istus sisse tegi tiiru hoovil, vaatas põhja alla, andis korra gaasi ja andis käe eemaldumissignaali ning muigas sosinal, et „lippa noormees, lippa”. Autol piduritrummlid kõverad, poolteljed lahti ning katalüsaator vahelt ära kukkunud. Elu muhe tunne oli. Lugesin siis töötunde ja materjali kokku ja summa tuli hirmutav. Poohui. Teen korda ja müün rondi maha.

Midagi tahetakse mulle sellega öelda. Mida? Et ma olen hooletu jobu, kes endast ja oma kamast ei hooli. Õige. Või et ma peaks ostma uue auto? Kah õige. Tegelt hakkab mulle tunduma et mooril on õigus. Tuleb hoolitseda enda eest.

Müün auto maha, hakkan jala käima. Nagu Kristjan Jaak Peterson leegin Tallinna ja Tartu vahet. Mõnikord jään Paides mõne neiu juurde ankrusse, või magan kasevälus. Persse sellega.

Aga jala käimise mõte ei ole paha. Ilusa ilmaga peakski jala liikuma, tervislik ja odav ning mis kõige olulise. On aega mõtlemiseks. Tänapäeva inimesel ei ole aega lihtsalt mõtlemiseks. Võta iPod, lao sinna Mozart’i Requiem ning anna talda. Mõtted mõlguvad. Ja ehk isegi kaugemale meeste kahes peamisest – seks ja söömine.

Nii,et Dr.Hanson soovitab: KÄI JALA!

No comments: